Marijonø gimnazijoje vyko seminaras Marijampolës apskrities pradiniø klasiø mokytojams
 
 

Vasario 24 d. Marijonø gimnazijoje vyko seminaras ,,Gebëjimø ugdymas lietuviø kalbos, anglø kalbos, matematikos pamokose, rengiant mokinius pagrindinio ugdymo programai’’, skirtas Marijampolës apskrities pradiniø klasiø ir anglø kalbos mokytojams, dëstantiems pradinëse klasëse.

Seminaro tikslas – tæsti jau prieð keletà metø Marijonø gimnazijos pradëtà dalykinës sistemos ir pradiniø klasiø mokytojø dialogà, ðákart nagrinëjant lietuviø k., anglø k. bei matematikos iðsilavinimo standartø dermæ, perëjus mokiniams ið pradinës mokyklos á pagrindinæ, dalintis geràja patirtimi, pasiûlyti darbo bûdø, metodø konkreèiose pamokose .

Seminaro lektorës - Marijonø gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui lietuviø kalbos mokytoja metodininkë Roma Raðkevièienë, lietuviø kalbos mokytoja metodininkë Rima Dragûnevièienë, anglø kalbos mokytoja ekspertë Ona Leonavièienë bei matematikos mokytoja metodininkë Audronë Gudauskienë .

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Roma Raðkevièienë pasveikino seminaro dalyves ir pristatë Marijonø gimnazijà kaip katalikiðkà ugdymo ástaigà , ieðkanèià naujø ugdymo bûdø ir metodø, besivadovaujanèià katalikiðkos moralës-sàþiningumo, tolerancijos, aiðkumo principais. Akcentavo gimnazijos privalumus: mokiniams diegiamas katalikiðkosios moralës vertybes, ugdymo procese sudaromas sàlygas saviraiðkai, saviugdai, kûrybiðkumui, tradicijas, atvirumà ir svetingumà, aplinkos jaukumà, mokytojo ir mokinio dialogà, valdymo demokratiðkumà. Atsakë á pateiktus klausimus.

Lietuviø kalbos mokytoja metodininkë Rima Dragûnevièienë kalbëjo apie knygø skaitymà ir jo poveiká tolimesniems mokiniø kûrybiniams darbams, daþniausiai pasitaikanèias teksto suvokimo, teksto kûrimo, raðybos klaidas, literatûrinio ugdymo problemas.

Anglø k. mokytoja Ona Leonavièienë pabrëþë, jog pradinëse klasëse ir gimnazijose dirbanèiø anglistø misija yra ta pati . Tai labai sunkus darbas, nes pradinëse klasëse mokytojai deda pamatus tolimesniam kalbos mokymuisi. Svarbu, kad jau nuo pat pirmøjø klasiø mokiniai bûtø mokomi teisingo þodþiø tarimo. Tëvai daþnai didþiuojasi, kad jau nuo 2-3 metø jø vaikas moka angliðkai skaièiuoti iki 10 ir dar daugiau. Deja, beveik visada jie taria labai blogai, todël mokytojui juos permokyti bûna labai sunku, sunkiau nei iðmokyti naujø dalykø . Mokytoja kalbëjo ir apie mokiniø raðto kultûrà .Tai vël labai opi problema .

Gimnazijos matematikos mokytoja Audronë Gudauskienë kalbëjo apie ávairias vaikø emocijas, pakeitus mokyklà. Kalbëjo, kà turëtø gebëti mokinys, baigæs pradinæ mokyklà, apie problemas, su kuriomis susiduria mokydama 5 - øjø klasiø mokinius, pateikë ávairiø loginiø uþdaviniø sprendimø, kuriuos galima panaudoti pradinëse klasëse.

Informaciniø technologijø mokytoja Lina Rentelienë pademonstravo keletà mokomøjø þaidimø, sukurtø gimnazijos 6-okø LOGO programa. Tokius þaidimus galima panaudoti kaip mokomàjà medþiagà bet kurio dalyko pamokose.

Mokytoja Loreta Tolkovienë pristatë ir aptarë elektroninio dienyno privalumus ðiandieninëje mokykloje .

Seminaro pabaigoje visos pradiniø klasiø mokytojos, o ypaè anglø k. , padëkojo lektorëms, jog èia neiðgirdo priekaiðtø, kaip paprastai kitur bûna, o padëkà uþ bendrà visø mokytojø darbà. Seminaras, kaip teigë pradiniø klasiø mokytojos, buvo naudingas ir norëtø tokiø dalykiniø susitikimø kiekvienais metais.

Levita Kiverienë

 
 
   
 
     
© 1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalikø interneto tarnyba, info@kit.lt